PPC Pay-Per-Click and Businessman drawing Landing Page on white background

Jak na úspěšné PPC kampaně? Vyhněte se těmto 6 chybám

Jaká reklama je nejefektivnější? Jednoznačně PPC (pay per click). Online reklama, u které platíte až ve chvíli, kdy na ni někdo klikne. Má to ale jeden háček, k tomu, aby byla PPC kampaň nejefektivnější, musí být dobře nastavená. 

Jestli chcete své PPC kampaně optimalizovat a vytěžit z nich maximum, pak byste se měli vyhnout následujícím chybám.

  1. Špatně nastavená biddingová strategie

Jestli nejste v PPC úplný začátečník, tak určitě víte, že PPC reklama funguje na principu aukce. Inzerenti soutěží o to, aby se jejich reklama zobrazila ve vyhledávání nebo na webových stránkách. O výsledku aukce rozhoduje hlavně cena za PPC reklamu, kterou jsou inzerenti ochotní zaplatit za jedno kliknutí na reklamu.

Je důležité svou biddingovou strategii u PPC nastavit správně, abyste zbytečně neplýtvali rozpočtem a nesnižovali návratnost investice. 

Nezaměřujte se pouze na první pozici. Proč? Protože za ni můžete zaplatit opravdu hodně peněz, ale výsledek se vám nemusí vyplatit – rychle vyčerpáte rozpočet, ale nezískáte konverze navíc. 

Nesnažte se ušetřit za každou cenu. Opačným problémem je, když cenu za kliknutí nastavíte příliš nízkou. V takovém případě se nejspíš stane, že vaše reklamy budou mít příliš nízký dosah, a tedy nepřinesou požadovaný výsledek.

Řešení? Výsledky reklamy pravidelně monitorujte a biddingovou strategii optimalizujte. Ať už využijete Smart bidding (automatizované strategie) nebo manuální nastavení, cenovou strategii byste měli průběžně sledovat a upravovat. 

  1. Nevhodná klíčová slova

Při tvorbě PPC reklamy si volíte klíčová slova, na které se má vaše reklama zobrazit. U výběru klíčových slov se můžete dopustit dvou hlavních chyb, které odsoudí vaši reklamu k neúspěchu.

Vybíráte příliš obecná klíčová slova

Cílem rozhodně není vybrat taková klíčová slova, aby se vaše reklama zobrazila co nejvíce uživatelům. Jestli chcete, aby vaše reklama na internetu byla účinná, měli byste se zaměřit pouze na svoji cílovou skupinu. Nechcete přece platit za to, že na vaši reklamu klikne uživatel, kterého váš produkt vůbec nezajímá.

Nepoužíváte negativní klíčová slova

Negativní klíčová slova jsou taková, na která svou reklamu zobrazovat nechcete. Představte si, že prodáváte kvalitní 100% arašídová másla. Asi budete chtít cílit na lidi, kteří do vyhledávače zadali například výraz „arašídové máslo akce“. Ale nejspíš nebudete chtít reklamu zobrazovat uživatelům, kteří zadali výraz „arašídové máslo recept“. Už z jejich hledaného výrazu je jasné, že nemají zájem si arašídové máslo koupit, ale chtějí si vyrobit vlastní.

  1. Nesprávně nastavené cílení

Při optimalizaci PPC kampaní věnujte pozornost nastavení cílení, a to jak demografického (pohlaví, věk), tak geografického (fyzická poloha).

Představte si, že vlastníte květinářství v Liberci. V takovém případě je pro vás důležité zobrazovat reklamu lidem, kteří se nachází právě v Liberci a jeho okolí. S největší pravděpodobností si k vám nepojede koupit květinu někdo, kdo bydlí v Brně, ale zobrazila se mu vaše reklama.

  1. Zanedbání remarketingu

V rámci remarketingu oslovujete uživatele, kteří již v minulosti navštívili váš web, ale neprovedli požadovanou konverzi (nenakoupili). Je to ideální způsob, jak oslovit uživatele, kteří projevili o váš produkt nebo službu zájem. 

Aby byl remarketing úspěšný, je důležité zobrazovat uživatelům reklamu na míru. Co to znamená? Pokud si uživatel na vašem webu prohlížel jeden konkrétní produkt, pak ho oslovte reklamou na přesně ten samý produkt.

  1. Nesprávně optimalizovaná landing page (vstupní stránka)

Vychytali jste všechny mouchy v nastavování PPC kampaní, ale zapomněli jste na landing page? V tom případě jste všechnu práci právě hodili do koše. Základ každé úspěšné PPC kampaně je právě landing page, stránka, která se uživateli zobrazí po kliknutí na reklamu.

Jaké body by měla splňovat landing page, která vám přinese požadované konverze?

  • Stránka by se měla rychle načíst, ideálně do dvou sekund.
  • Uživateli by mělo být ihned jasné, co nabízíte, co mu to přinese a co má udělat dál.
  • Grafika by měla být ve stejném stylu, jako reklama.
  • Uživatel by měl na landing page ihned najít to, co hledá (co mu slibuje reklama).
  1. Absence vyhodnocení a optimalizace PPC

Můžete si přečíst desítky článků, jak nastavit PPC kampaně. Jestli ale chcete dosáhnout co nejlepších výsledků, je nutné výkon reklamy sledovat a průběžně ji optimalizovat.

Jestli si nevíte s nastavením a optimalizací PPC kampaní rady, obraťte se na PPC odborníky. Díky svým zkušenostem vám nastaví reklamu s optimálními náklady, která bude úspěšná.

PPC v číslech

Tady je pár PPC statistik, které by se vám mohly hodit (HubSpot, 2024).

  • Průměrná cena za proklik napříč všemi odvětvími je 3,53 USD.
  • PPC reklamy na Google mají nejvyšší návratnost investic (ROI) ve výši 200 %.
  • Průměrná míra prokliku (CTR) u Google Ads napříč všemi odvětvími je 18 %.
  • 52 % kliknutí na PPC je přes mobilní telefon.

Zdroje:

Baví mě marketing ve světě internetu. Tvořím marketingové strategie a propojuji marketingové kanály. Již nějaký čas dělám SEO a linkbuilding. Mimo marketing mě zajímají investice, osobní rozvoj, psychologie a obecně lidská existence.